دانلود شهید پژوهی شهید سید حسین علم الهدی

دانلود شهید پژوهی شهید سید حسین علم الهدی

0 4.2k
دانلود شهید پژوهی شهید سید حسین علم الهدی

تحقیق در مورد شهید سید حسین علم الهدی ,  دانلود سرگذشت پژوهی, دانلود شهید پژوهی , درباره شهید سید حسین علم الهدی, دانلود سرگذشت پژوهی  , متن درباره شهید سید حسین علم الهدی , مطلب در مورد شهید سید حسین علم الهدی , مقاله آماده درباره شهید سید حسین علم الهدی, دانلود مقاله در مورد شهدای دفاع مقدس , دانلود مقاله درباره شهید , دانلود مقاله سرگذشت پژوهی ,دانلود مقاله شهید پژوهی , دانلود مقدمه ای درباره شهدا  ,دانلود نمونه تحقیق شهید پژوهی, دانلود نمونه سرگذشت پژوهی ,دانلود نمونه شهید پژوهی

دانلود شهید پژوهی درباره سرگذشت شهید سید حسین علم الهدی

فرمت فایل : word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل :  17صفحه

مختصری از شرح

تقدیم به :

  همه ی معلمان که ایثار   کارشان و صبر مرامشان است ، آنانی که افق دیدگانشان عزت ایران و اقیانوس دل هاشان آکنده از عشق به فرزندان معصوم این مرز و بوم است  .  بی آن که از ایشان نامی باشد ، نام و نشان  این مرز و بوم ثمره ی مجاهدت های آنان است ،آخرتشان مملو از اجر و الطاف الهی باد .

 

 

 

تشكر و قدرداني:

 

 

 

     اينك كه اين شهید پژوهی به لطف ايزد منان به اتمام رسيده بر خود لازم مي دانيم كه از همه كساني كه طي اين پژوهش با راهنمايي و مساعدت خويش مارا ياري كرده اند تشكر نماييم. و جهت ارائه نظرات مفيد و ارزنده شان و وقتي كه در روند هدايت پژوهش داشته اند متشكريم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سید حسین علم‌الهدی متولد اهواز فرزند آیت الله سید مرتضی علم‌الهدی می‌باشد، وی از فعالان قبل و بعد از انقلاب ایران و فرمانده سپاه هویزه در جنگ ایران و عراق بود، علم‌الهدی در سن ۲۲ سالگی در عملیات نصر کشته شد.

تاریخ تولد : ۱۳۳۷

محل تولد : اهواز، ایران

تاریخ کشته‌شدن : ۱۶/۱۰/۱۳۵۹ (عملیات نصر)

محل کشته‌شدن : هویزه، ایران

نحوه کشته‌شدن : اصابت همزمان گلوله سه تانک به وی

فرماندهی : سپاه هویزه

جنگ : ایران_عراق

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فعالیت‌ها قبل از انقلاب ۱۳۵۷

حسین علم‌الهدی از ۶ سالگی شروع به آموختن قرآن نمود، در سال ۱۳۴۸ در سن ۱۱ سالگی به تدریس قرآن در مسجد به عنوان مربی مشغول بود.

آتش زدن سیرک مصری

اولین مبارزه حسین با دودمان پهلوی سال ۱۳۵۱ در جریان ورود یک سیرک مصری متشکل از رقاصه‌های مصری به اهواز شکل گرفت وی که تنها ۱۴ سال سن داشت با کمک دوستانش در ساعت تعطیلی سیرک چادر سیرک را به آتش می‌کشند که موجب فرار رقاصه‌های مصری می‌گردد.

اولین دستگیری

در سال ۱۳۵۳ در جریان مراسم عزاداری روز عاشورا حسین مسیر حرکت دسته‌های عزاداری که می‌بایست دور میدانی که مجسمه شاه در آن قرار داشت بچرخند را تغییر می‌دهد این عمل موجب عصبانیت پلیس می‌شود طی تحقیقات با همکاری ساواک سر نخ‌ها به حسین می‌رسد و ساواک او را در دبیرستان دستگیر می‌کند، پس از دستگیری و بازجویی او را به بند نوجوانان بزهکار منتقل می‌کنند در آن زمان ۱۶ سال سن داشت او بارها توسط روح الله معبر (ساواک اهواز) مورد شکنجه قرار گرفت.

تحصیلات

در سال ۱۳۵۶ در رشته مورد علاقه اش تاریخ در دانشگاه فردوسی مشهد قبول شد در همان سال در مسجد کرامت مشهد با جلسات سید علی خامنه‌ای و آیت الله هاشمی نژاد آشنا شد، در این سال پس از متشنج شدن اوضاع دانشگاه به اهواز برگشت.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر